• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Kontrakt for bruk av meråpent bibliotek på Gjesdal folkebibliotek

Informasjon

Gjesdal folkebibliotek tilbyr deg over 15 år ett meråpent, ubemannet bibliotek. Tilbudet gir deg som signerer kontrakten utvidet tilgang til bibliotekets lokaler i 1. etasje på Veveriet mellom 07:00 og 22:30, hver eneste dag.

Du må være låner på Gjesdal folkebibliotek. For å benytte det meråpne tilbudet må lånekortet ditt skiftes ut til oppgradert versjon. Det skjer etter at kontrakten er sendt inn, og du vil få beskjed når kortet kan hentes på Veveriet. Kortet brukes som adgangskort, sammen med pinkode. En eventuell sperring av lånekortet, vil også føre til at den utvidede tilgangen blir sperret.

Våre bemannede åpningstider vil til enhver tid stå på hjemmesiden vår: https://gjesdal.folkebibl.no

Planlagt nedetid på meråpen tilgang – pga. tekniske oppgraderinger, eller annet vedlikehold – vil bli annonsert på vår Facebook-side, samt fysisk med plakater på Veveriet.

Biblioteket er et offentlig rom og en felles møteplass som skal være til glede og nytte for alle. Ved å oppgradere bibliotekkortet til adgangskort for meråpent bibliotek er det noen enkle retningslinjer du forplikter deg til å overholde. Disse er:

• Vis hensyn til andre, hold orden og ta vare på biblioteket ditt. Det skal være til glede og nytte for alle som bruker det.
  • Rydd opp etter deg før du forlater Veveriet.
  • Følg gjeldende smittevernregler.
  • Skjer det uhell, meld fra raskest mulig til vakttelefonen 51 61 42 00 (velg byggforvaltning) og biblioteket@gjesdal.kommune.no
  • Kontrakten du signerer og bibliotekkortet med utvidet tilgang er personlig og det er kun du som skal bruke kortet ditt som adgangskort. Du er ansvarlig for det som skjer når ditt kort har blitt brukt som adgangskort.
  • Foreldre/foresatte kan ta med seg barn under 15 år via sitt bibliotekkort. For bibliotekets og barnas sikkerhet skal de ikke etterlates alene.
  • Alle over 15 år må ha eget, oppgradert bibliotekkort for å kunne benytte seg av tilbudet.
  • Brudd på dette kan resultere i inndragelse av rett til bruk av meråpent bibliotek.
  • Mister du bibliotekkortet skal du gi oss beskjed så snart som mulig. Erstatning av kort er kr. 50,-

Det er videoovervåking i biblioteklokalet og opptak oppbevares trygt, etter gjeldende lov og forskrifter. Dette er av hensyn til din sikkerhet, og som beskyttelse for bibliotekets inventar og utsyr, og vil kun brukes hvis noe har skjedd. Hærverk og tyveri vil bli politianmeldt.

Opphold på biblioteket skjer på eget ansvar.

• Forklaring på hvordan du bruker printeren står på plakater i lokalet. Du kan kun betale med kort i ubemannet åpningstid.
  • Kopiering og skanning kan kun gjøres i betjent åpningstid.
  • Utlån av materiale skjer på utlånsmaskinen i inngangspartiet. Levering av materiale skjer i hyllen ved siden av. Du kan søke i bibliotektskatalogen: http://gjesdal.bib.no

Du må være ute av lokalene senest kl. 22.30.
Følg oss på Facebook. Der legger vi ut informasjon de gangene vi holder stengt for meråpent, og andre endringer som kan dukke opp.

Skulle situasjonen oppstå at du ikke lenger ønsker utvidet tilgang til bygget, kan du gi oss beskjed om dette på biblioteket@gjesdal.kommune.no - og vi vil da slette tilgangen din.

Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.

Vennligst vent...